کشت و صنعت تابش
خانه / موسیر / قیمت هر کیلو موسیر اسلایس شده در تهران

قیمت هر کیلو موسیر اسلایس شده در تهران

موسیر، یکی از گیاهان با ارزش کوهی است که در ارتفاعات به صورت خود‌ رو، رشد و نمو پیدا می کند. البته آن را امروزه در بخش هایی از کشورمان می کارند. اما از این گیاه، فرآورده های مختلفی به دست می آورند که می شود به نوع خشک شده آن اشاره کرد. ولی می دانید قیمت موسیر اسلایس شده در هر کیلو، آنهم در تهران چند است؟ 

قیمت هر کیلو موسیر اسلایس شده در تهران

موسیر اسلایس را از کجا تهیه کنیم؟

موسیر اسلایس را از کجا تهیه کنیم؟از جمله گیاهان خوراکی با ارزش، موسیر است که آن را به شکل خشک شده و به ویژه اسلایس، می شود پیدا کرد و مورد استفاده قرار داد. ولی موسیر اسلایس را از کجا تهیه کنیم؟ در این زمینه می بایست در نخست، به این فکر کنید که چه مقدار از محصول را نیاز دارید؟ چه نوع از آن را می خواهید؟ 

پس از تعیین شدن نوع و حجم، می توانید به تهیه اسلایس موسیر اقدام کنید. قابل ذکر است که این گونه از ماده خوراکی را به شکل فله ای و بسته بندی ارائه می دهند. 

در کل، یکی از گیاهان بومی ای که در ارتفاعات کوهستان های کشورمان، به شکل کاملاً خود ‌رو پدید می آید، موسیر است. این گیاه، گل هایی به رنگ صورتی متمایل به بنفش دارد و که در حالت آویزان قرار می گیرند. در آن رگه هایی از صیله دیده می شود. این محصول نزدیک به ۴۰ گونه دارد که در کشورهای مختلف دیگری هم رشد می کند. 

این محصول، دارای یک پیاز است که در واقع ریشه آن محسوب می شود. این پیاز، ماده اصلی خوراکی به شمار رفته و ارزش گیاه هم به همین است. قطر پیازهای آن کم و بیشت ۵ سانتی متر می باشد. پیازهای آن را در اشکال کروی و کشیده می توان مشاهده کرد. این گیاه همینطور ساقه و برگ هایی با اندازه های گوناگونی دارد. 

این مشخصاتی کلی از گیاه موسیر بود که خدمتتان عرض کردیم. بد نیست بدانید، محصول را می شود به شکل تازه نوش جان نمود و یا این که آن را خشک کرد و به اشکال متفاوتی در آورد. جالب است بدانید که تنها نوع گیاه موسیر به شکل خود‌ رو در نمی آید، بلکه امروزه در مناطق مختلفی از کشورمان، به کاشت آن می پردازند. 

نکته قابل توجه این است که به علت استفاده زیاد از این گیاه، امروزه مشاهده می کنیم که امکان دارد با خطر نابودی رو به رو شود و به همین دلیل است که شاهد کشت آن به روش های متفاوتی می باشیم. خلاصه این که هر نوع از این ماده طبیعی را که خواسته باشید، می توانید به دست آورده و مورد استفاده قرار دهید. 

انواع اسلایس موسیر با کیفیت های مختلف

یکی از مواردی که بسیاری از مصرف کنندگان به آن اهمیت می دهند، کیفیت محصول و این که از تنوع بالایی برخوردار باشد. موسیر های اسلایس شده نیز به همین شکل هستند. طبعاً مشتری نیاز دارد تا آن نوعی را که می خواهد تهیه کند و سپس به مصرف برساند. در زمینه انواع اسلایس موسیر می شود آن را در سه رنگ تولید کرد: 

  1. رنگ زرد موسیر اسلایس شده 
  2. رنگ سفید موسیر اسلایس شده 
  3. رنگ قهوه ای موسیر اسلایس شده 

البته درباره انواع می شود این نوع از محصولات را به دو دسته دیگر هم تقسیم بندی کرد که آن هم بر ‌گردد به نوع اصلی و روش برداشت آن. گفتیم که چنین گیاهی را به شکل کوهی و کشت شده ارائه می نمایند. پس از این نظر اسلایس ها نیز می توانند متفاوت باشند که بی گمان، روی خاصیت، طعم و رایحه شان نیز بی اثر نیست. 

ولی در بحث کیفیت موارد مختلفی را می تواند پیش کشید. همانگونه که می ‌دانید، اسلایس ها شبیه چیپس های هستند؛ نازک، ترد و در همین حال سالم. اولین مسئله ای که در این حوزه مهم است، سالم بودن اسلایس ها می باشد. بی تردید، مصرف کننده به محصول را سالم می خواهد و شکسته و پودر شده به دردش نمی خورد. 

اگر اینچنین بود که می رفت به دنبال انواع دیگر. پس این مسئله بسیار مهم است که یک اسلایس سالم و خوب را تحویل خریدار داد. موضوع بعدی در این بحث، تمیز بودن است. می‌ دانید که بهداشت هر محصول غذایی اهمیت ویژه ای دارد. پس کسانی که به دنبال موسیر مرغوب می گردند، به این موضوع هم بها می دهند. 

پس، یک اسلایس موسیر با کیفیت، عاری از هر گونه مواد اضافی، خس و خاشاک و گرد و غبار می باشد. یکی از مسائل مهم دیگر در این زمینه، ارائه محصول با نرخ های مناسب است. طبعاً این مواردی که در اینجا ذکر کردیم، روی قیمت موسیر اسلایس شده نیز تاثیر مستقیمی می گذارد. 

کاربرد اسلایس موسیر در صنایع غذایی

کاربرد اسلایس موسیر در صنایع غذاییاز اسلایس موسیر، برای تولید فرآورده های گوناگونی استفاده می شود. خریداران آن تنها صرف کنندگان اصلی نمی باشند که افراد عادی جامعه اند و آن را برای پخت و پز می خواهند، بلکه از کارخانه جاتی که در حوزه تولید انواع محصولات غذایی فعالیت می کنند نیز از موسیر کار می گیرند. 

کاربرد موسیر اسلایس شده در صنایع غذایی را بیشتر برای تولید ترشیجات صنعتی، ماست موسیر صنعتی، پیتزاهای آماده، چیپس، ساندویچ های مخصوص از پیش تولید شده در کارخانه و غیره موارد دیگر اشاره کرد. در کنار این، آن را برای پختن سوپ هم استفاده می نمایند که در حین تهیه و یا بعد از آن روی سوپ آماده برای تزیین می گذارند. 

خلاصه می شود با هر نوع غذایی از این محصول استفاده کرد. برای مثال لازانیا، چیپس و پنیر و یا پاستا را در نظر بگیرید! طعم خاص موسیر می تواند به مزه این غذاها چندین برابر بیافزاید. در هر حال، هر نوع خوراکی را شما می توانید با اسلایس این گیاه ویژه و خاص میل کنید و در کنار مزه دار شدن، از فواید آن نیز مستفید گردید. 

از طرف دیگر، می شود با انواع کباب، قارچ و مرغ سوخاری و گریل شده نیز از موسیر اسلایس شده استفاده کرد. اغلب رستوران ها و فست فود فروشی های باکلاس، دیده شده که در کنار قاب سرو غذا، از این ماده خوراکی جهت زیباسازی و البته که میل نمودن، محصول را قرار می دهند. 

در کل، این محصول به دلیل ویژه بودنش، کارایی بالایی دارد. یکی خوبی های موسیر این است که بوی تند و تیز سیر را ندارد. همین دلیلی است که توجه خیلی ها را به سوی خود جلب کرده و باعث شده مصرف کنندگان، بدو این که دغدغه ای در زمینه بوی نامطبوع آن داشته باشند، از آن استفاده کرده و لذت ببرند. 

کارخانه جات زیادی هستند که با استفاده از چنین گیاهی، تنوع غذایی شان را بالا بردند و به این ترتیب توانسته اند که مشتریان بیشتری را به سوی محصولات شان جذب کنند. روی هم رفته، موسیر خشک شده، یک چاشنی فوق العاده به شمار رفته و طرفداران زیادی هم دارد. 

تفاوت موسیر اسلایس شده با موسیر پودر شده

موسیر اسلایس شده یا پودر شده، با هم در یک نقطه تفاوت دارند؛ نوع ساختار شان! همانطور که گفتیم اسلایس ها شبیه به ورق های نازک و چیپس مانند هستند. آنان را هنگامی که موسیر تازه است، به وسیله چاقو یا رنده برش می زنند و سپس می گذارند تا خشک شود. حالا روش های خشک شدن آن هم فرق می کند. 

ولی نوع پودر شده بیشتر شبیه به آرد است. کاملاً یک دست که برای پاشیدن روی غذا مورد استفاده قرار می گیرد. پودر، می توانید از اسلایس هم به دست آید، به این شیوه که آن را در آسیاب به شکل کامل خرد می کنند. همینطور اسلایس را برای تزیین خوراکی استفاده می نمایند که پودر به این گونه نمی باشد. 

از سوی دیگر، می شود اسلایس های موسیر را با دست یکی یکی جدا کرد؛ ولی پودر به این ترتیب نیست. خلاصه این که، این ها از جمله فرق های اساسی میان پودر و اسلایس گیاه پر خاصیت موسیر است. به این نکته نیز دقت کنید که ممکن است هر دو از نظر خاصیت هم تفاوت هایی داشته باشد. 

پودر موسیر، بر اثر فشار تولید می گردد و در این حین، امکان این که برخی از فواید خود را از دست بدهد، وجود دارد؛ اما این بیشتر یک حدس است و برای این کار نیاز به آزمایشگاه ویژه ای در این زمینه می باشد. 

با همه این موارد، شما به راحتی می توانید از هر دو نوع این محصول در پخت غذاها استفاده کنید. تنها مسئله این است که حتماً به کیفیت آن توجه داشته باشید و نوع خالص و اصل را به دست آورید. به این شکل، نه تنها طعم و مزه دیگری به خوراکی های تان می دهید، بلکه از مزیت های متفاوت محصول هم بهره مند خواهید شد. 

انواع فرآورده های موسیر

انواع فرآورده های موسیر درباره فرآورده های موسیر، می توان بیشتر به انواع اشاره کرد. البته با چند نمونه از آن در بالا آشنایی حاصل کردید و تا اندازه ای به ویژگی های شان پی بردید. برای این که توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه کرده باشیم، به این فرآورده ها این گونه اشاره می نماییم: 

  • اسلایس موسیر 
  • موسیر پودر شده 
  • موسیر گرانولی 
  • موسیر کامل خشک شده 

با نوع اسلایس شده و پودری که چند کلمه ای گفتیم؛ ولی نوع گرانولی به آن دست از محصولی گفته می شود که خرد شده؛ ولی دارای دانه های درشتی می باشد. در حقیقت شما بلغور را در نظر بگیرید، مانند است، اگرچه سبک تر، ظریف تر و در همین حال نازک تر از غلات می باشد. 

اما موسیر خشک شده کامل هم وجود دارد که آن را بیشتر به روش های سنتی به این حالت در می آورند. یعنی آن ها را سوراخ کرده و از نخ می گذرانند و صبر می کنند تا خشک شوند. ریسک این کار بالا است و به همین دلیل، کمتر چنین ماده خوراکی ای را مشاهده می کنیم. 

با همه این ها، هر کدام از این فرآورده ها می توانند طعم یک خوراکی را به کلی دگرگون کنند و به آن مزه ای تازه اعطاء نمایند. 

مشخصات موسیر قهوه ای اسلایس شده

از جمله انواع گوناگونی موسیر اسلایس شده، یکی رنگ قهوه ای را دارد. شاید دلیل آن را بپرسید؟ این موضوع بیشتر ربط مستقیم به نحوه خشک کردن آن دارد. عموماً در روش های سنتی، پس از آن که موسیر را برش زدند، می گذارند تا در آفتاب به مرور زمان خشک شود. در این روند، رنگ موسیر تغییر می کند و به قهوه ای می‌ ‌گراید. 

از جمله مشخصات موسیر قهوه ای اسلایس شده می شود به دو نوع بودن آن اشاره کنیم که دیگری را کلنگی می نامند. این نوع از محصول، بهای کمتری نسبت به نوع اولی دارد. علت آن نیز، شسته شدن آن می باشد. 

در هر صورت، موسیر قهوه ای را می توانید در کیفیت های متفاوتی در بازار مشاهده کنید. طعم و بوی خاصی دارد که به دلیل خشک شدن طبیعی آن، بسیار مطبوع است. این نوع از اسلایس را مصرف کنندگان زیادی می پسندند و که افزون بر مزه ویژه اش، نرخ پایین تری را نیز دارا می باشد. البته این موضوع به کیفیت آن بیشتر بستگی دارد. 

با همه این موارد، اگر به دنبال یک موسیر اسلایس خوب و عالی با طعم واقعی خود گیاه هستید، ما به شما پیشنهاد می دهیم که نوع قهوه ای را فراموش نکنید. 

خواص موسیر کوهی اسلایس شده

خواص موسیر کوهی اسلایس شده موسیر کوهی اسلایس شده، خواص متعددی دارد. این نوع از خوراکی را به دلیل بوی تندتری که دارا می باشد، بهتر می پسندند و برخی معتقدند که بهترین گونه همین نوع می باشد. در هر حال، این گیاه، سرشار از آنتی اکسیدان و فلاونوئید می باشد. حاوی مقداری فراوانی از مواد آلی همچون منگنز، پتاسیم و گوگرد است. 

همینطور در آن ویتامین های آ و ث پیدا می شود. همین موارد سبب شده تا با یک محصول بسیار خوب مقوی طرف باشیم که فوایدی از این دست را دارد: 

  • این محصول را برای کودکان و نوزادان توصیه می نمایند؛ زیرا که باعث می شود استخوان هایشان رشد بهتری داشته باشد. 
  • اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، موسیر و فرآورده های آن در این زمینه می توانند شما را کمک کنند. 
  • یک آنتی بیوتیک به تمام معنا محسوب می شود و برای بیماری هایی همچون آنفلوانزا، سرماخوردگی و تب، بسیار عالی است. 
  • برای کنترل قند، فشار و کلسترول خون نیز از آن بهره می برند. 
  • استفاده از آن باعث می‌ گردد تا سیستم گوارش بدن تنظیم شود. باکتری های موجود در روده و معده را از بین می برد. 
  • برای جلوگیری از سرطان های مختلف نیز استفاده از آن از سوی اطباء پیشنهاد می شود. 
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

خرید عمده موسیر بذری از تولید کننده در همدان

موسیر خواص بسیار زیادی دارد و برای سلامتی بدن بسیار مفید است. موسیر بذری و خوراکی را می توانید با کیفیت عالی در کشور تهیه کنید و از آن بهره ببرید. در مقاله زیر

پاسخی بگذارید