کشت و صنعت تابش
خانه / سیر / بازار خرید و فروش انواع سیر حبه شده

بازار خرید و فروش انواع سیر حبه شده

سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است که موجب افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.سیر یکی از محصولات پرفروش در حوزه ی کشاورزی است و رونق بازار فروش سیر حبه شده بدلیل داشتن خواص فوق العاده و کاربرد روزمره ی آن در غذاها و یا نیاز کاخانجات تولید کننده ی سیرخشک و سایر محصولات تولیدی از همیشه گرم تر است.

بازار خرید و فروش انواع سیر حبه شده

خواص خوردن ۶ حبه سیر در طول روز

خواص خوردن 6 حبه سیر در طول روز سیر از خانواده پیاز و تره فرنگی به شمار می رود و در عین مغذی بودن؛ بسیار کم کالری و یک مکمل طبیعی برای کاهش وزن است چراکه  سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از انباشتگی چربی ها جلوگیری می کند. سیر سرشار از ویتامین ها، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، آهن، کلسیم و …است و به دلیل داشتن موادی چون آلیسین،سلنیوم و ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد که به دفع سموم از کبد کمک می کند.سیر همچنین با دارا بودن ویتامین B12 از التهاب کبد جلوگیری می کند.

این داروی شفابخش که مانند حبه ی قرص های داروییِ دست سازِ بشر است با خاصیتهایی به مراتب متنوع تر و شفابخش تر از آنها عمل می کند و می تواند میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش و با تمیز کردن عروق خاصیت ارتجاعی آنها را افزایش دهد.سیر به طور گسترده ای در غذاهای ایرانی به کار برده می شود.گیاه سیر سرشار از خاصیت پروبیوتیکی است و از این جهت در ساخت مکمل های دارویی از آن استفاده می شود.

اگر به معجزه و جادوی علم باور دارید پس شما را به خوردن « ۶حبه سیر» دعوت می کنیم !

محققان در تازه ترین آزمایشات خود متوجه دریافتند که خوردن ۶ حبه سیر می تواند تغییرات قابل ملاحظه ای را در روند بهبود سلامتی بدن به وجود بیاورد.شاید به جرات بتوان گفت مهم ترین ماده ی موجود در سیر ترکیب فعال «آلیسین » می باشد که این چنین گیاه سیر را به گیاه دارویی قوی مبدل کرده است.آلیسین با شروع فعالیت خود در بدن متابولیسم سلول ها را بالا برده و با قدرت بالای ضد التهابی که دارد از ورم بافت ها جلوگیری می کند و در بهبود عملکرد کلیه و دفع مازاد مایعات و چربی ها کمک می کند.آلیسین و سایر آنتی اکسیدان های موجود در سیر همچنین در کاهش سلول های سرطانی نقش عمده ای دارد.سیر علاوه بر داشتن آلیسین مواد معدنی دیگری نیز دارد که با هم پاره ای از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. ویتامین ها، ترکیبات گوگردی و سایر مواد معدنی موجود در سیر از اکسایش سلول ها جلوگیری می کنند و در عوض اکسیژن رسانی را تحریک می کنند و هرچه میزان اکسیژن و تغذیه ی سلول ها بالا باشد سلول ها با فرسایش دیر هنگام تری روبه رو می شوند و این امر از پیری زودرس بدن جلوگیری می کند و طول عمر را افزایش می دهد.
  2. آنتی اکسیدان های موجود در سیر از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد که موجب سرطان می شوند محافظت می کنند.
  3. عملکرد روده ها بخاطر آزاد شدن مواد مغذی و انواع ویتامین های B و ترکیباتی چون آلیسین و مواد مغذی مانند منگنز و فیبر که در سیر وجود دارد تحت تاثیر قرار می گیرد.
  4. با مصرف سیر کلسترول بد (LDL) خون کمتر می شود، هر چند تاثیر چندانی بر کلسترول خوب (HDL) ندارد
  5. سیر فشار خون و قند خون بدن را به خوبی تنظیم و کنترل می کند و واکنش های ایمنی بدن را افزایش می دهد.
  6. ریه ها را پاکسازی و تمیز می کند.
  7. مصرف سیر پخته انگل های روده را دفع و از بروز آنها جلوگیری می کند.

خواص ضد باکتریایی سیر همواره مورد پژوهش محققان قرار گرفته است و از این موضوعات مقالات بسیاری نگارده شده است.در مقاله ی پژوهشی که بر روی اثر سیر بر عفونت های دستگاه گوارشی انجام شده بود، این موضوع اثبات شد که ترکیبات سیر می تواند باعث ریشه کنی بسیاری از عفونت های گوارشی شود.هلیکوباکترپیلوری علت اکثر موارد زخم های معده می باشد که می تواند باعث بسیاری از سرطان های گوارشی نیز شود.سیر با ترکیبات معجزه آسای خود جلوی فعالیت این باکتری را می گیرد و عفونت را نابود می کند.

نکته ی مهم در مصرف سیر این است که بعد از خوردن ۶ حبه سیر خوردن آب به میزان حداقل ۲ لیتر را در در طول روز فراموش نکنید و از مواد غذایی زود هضم مانند سبزیجات استفاده کنید.برای مشاهده ی تاثیرات چشمگیر سیر حداقل یک مرتبه در ماه ۶ حبه سیر را آماده کنید و بخورید.

ی کن

روش تهیه سیر پخته شده

سرخ کردن سیر ترکیبات آن را از بین می برد و بوی نامطبوعی را نیز ایجاد می کند اما اگر قصد دارید سیر را بپزید تا با پختن آن گاز فسفر بدبوی آن که ناشی از ترکیب آلیسین است و موجب بو گرفتن دهان و گاها بدن می شود را از بین ببرید باید نحوه ی پختن آن را بدانید تا ترکیبات آن محفوظ باقی بماند.پختن سیر باعث نابود شدن اصلی ترین ماده ی آن یعنی آلیسین می شود.حرارت و گرمای زیاد آن را ازبین می برد و ظرفیت درمانی سیر را می کاهد.بنابراین توصیه می شود که سیر خام به صورت جویده، خرد و یا به صورت له شده مصرف شود. با این حال اگر قصد دارید سیر پخته شده مصرف کنید به این شیوه عمل کنید:

  • سیر را له کنید و ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید تا سنتز و ساخت آلیسین در حداکثرین حالت خود قرار داشته باشد و آن را نسبت به حرارت مقاوم تر کند.
  • آن را با حرارت کم و یا متوسط در مدت زمان کوتاه بپزید.
  • سیر را در انتهای پخت به غذا اضافه کنید.

متخصصان تغذیه اتفاق نظر دارند که خوردن سیر خام برای بدن سودمند تر است با این حال برخی از آن ها اعتقاد دارند که گذاشتن سیر در فر برای دریافت خواص آن می تواند روش بهتری نیز باشد.اما اگر میخواهید سیر را به صورت خام مصرف کنید باید بدانید که هر کدام از سیرهای حبه شده نقش یک قرص قوی را بازی می کنند که برای بدن بسیار سودبخش هستند.یکی از حبه های سیر را انتخاب کنید و بعد از له کردن یا خورد کردن سیر خام حبه شده آن را بجوید.همان طور که پیشتر نیز ذکر شد برای آن که ترکیبات درمانگر سیر فعال شوند بهتر است آن را بجوید.در برخی موارد ثابت شده است که جویدن سیر به اندازه ی پنی سیلین موثر است.

سیر خرد شده بهتر است یا سیر حبه ای؟

سیر خرد شده بهتر است یا سیر حبه ای؟سیر حبه ای ترکیبات و املاح معدنی و ویتامین های خود را به طور کامل دارد اما با اولین برش و خرد شدن، غشای سلول هایش شکسته شده و آنزیم های آن انتشار می یابند و با اکسیژن واکنش نشان می دهند.این کار باعث تولید هر چه بیشتر ترکیبات سولفید سالمی چون آلیسین می شود.بنابراین خرد کردن سیر حبه شده برای تولید بیشتر آلیسین توصیه می شود اما باید دقت داشته باشید که بعد از خرد کردن آن و قبل از پخت، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید تا آنزیم های آن برای تولید آلیسین بیشتر به طور کامل منتشر شوند چرا که بعد از پخت حرارت مانع از انتشار آنزیم های سودمند آن خواهد شد.هر چه بیشتر با برش های خود سیر را خرد و دیواره ی سلولی آن را تخریب کنید، آنزیم های تبدیل شونده به سولفید بیشتری  آزاد خواهد شد و این آنزیم ها سبب می شوند که عطر و طعم سیر تند تر شود.

اگر بوی سیر را دوست ندارید به جای له کردن آن را خرد کنید.حبه های سیر له شده طعم تندتری دارند و حبه های سیر خرد شده و ریز ریز شده طعم ملایم تری دارندچرا که له کردن سیر باعث می شود دیواره های سلولی این ماده غذایی تخریب شود و بیشترین آنزیم ها آزاد گردند.

عوارض خوردن بیش از حد سیر

از آن جایی که زیاده روی در هر چیزی عوارضی با خود به جا می گذارد ،خوردن زیاد سیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.به مصرف بیش از حد سیر معمولا باعث افت فشار خون و سرگیجه می شود و اغلب به عنوان پایین آورنده ی سریع فشار خون در افرادی که از پرفشاری خون رنج می برند می تواند عملگر خوبی باشد.

از دیگر عوارض مصرف بیش از اندازه ی زیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در زنان شیرده از مصرف شیر خودداری شود چرا که باعث تغییر مزه ی شیر مادر می شود و بنابراین مصرف آن در شیردهی مجاز نیست.
  • خوردن سیر در برخی افراد می تواند باعث سردرد شود بنابراین توصیه شده است که مبتلایان به میگرن از آن استفاده نکنند.
  • زیاده روی در سیر به جای تاثیر گذاری روی سیستم گوارش نتیجه ی معکوس می دهد و باعث زخم و خونریزی معده و تهوع، استفراغ و اسهال شود.
  • در افرادی که به سیر آلرژی دارند باعث حساسیت، بثورات جلدی و خارش و یا آسم و سایر واکنش های آلرژیک و در موارد نادر باعث خونریزی می شود.
  • استفاده از سیر و یا عصاره ی آن باعث آسیب به مخاط چشم می شود.
  • زمانی که سیر بر روی پوست قرار می گیرد می تواند باعث آسیب دیدن پوست به شکل سوختگی شود.
  • سیر تاثیری بر متابولیسم داروها ندارد اما افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین استفاده می کنند بهتر است در مصرف سیر محتاط باشند چراکه سیر مانع انعقاد خون می شود و در افرادی که جراحی می کنند باید ۷ تا ۱۰ روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری کنند زیرا زمان خونریزی را طولانی تر می کند.

خوردن یک حبه سیر به صورت ناشتا

خوردن یک حبه سیر به صورت ناشتا خوردن یک حبه سیر طبیعی مانند خوردن یک حبه قرصِ دارویی است با این تفاوت که این قرص طبیعی عارضه ای برای بدن شما در پی ندارد و هر چه هست سلامتی است و بهبود بیماری!

 اما چرا به خوردن حبه سیر به صورت ناشتا توصیه شده است ؟!

وقتی معده خالی است باکتری ها نیز در حالت استراحت و کمترین مقاومت خود قرار دارند بنابریان مصرف سیر مانند یک آنتی بیوتیک قوی آن ها را از پا در می آوردو سپس مواد مغذی موجود در سیر به سرعت جذب بدن می شود.مصرف سیر به صورت ناشتا باعث تحریک هضم و اشتها می شود و استرس را کنترل می کند.مصرف سیر باعث بهبود مشکلات عصبی و درمانگر خوبی برای اسهال است.

از مزایای خوردن حبه سیر به صورت ناشتا این موارد می باشند:

  1. فشار خون را کاهش می دهد و گزینه ی مناسبی برای بیماران قلبی و مبتلا به فشار خون است.
  2. سیر ناشتا ضد باکتری است و مصرف آن به صورت ناشتا باکتری ها را از بین می برد.
  3. سیر ناشتا سموم را دفع و کرم ها و انگل های های بدن را از بین می برد.
  4. بیماری های تنفسی مانند آسم، زکام، سیاه سرفه، برونشیت، احتقان ریه، پنومونی و سل را رفع می کند.
  5. سیر ناشتا از بروز بیماری هایی چون دیابت،تیفوس، انواع سرطان ها و افسردگی جلوگیری می کند.
  6. هر چند مصرف آن به مادران شیرده توصیه نمی شود اما در دوران بارداری مصرف ناشتای آن به زنان باردار به دلیل داشتن میزان بالای اسید فولیک که باعث پیشگیری از نقص سیستم عصبی جنین می شود و فشار خون بالای مادران را کاهش می دهد توصیه می شود.
  7. از ریزش مو جلوگیری می کند و به خاطر  خاصیت ضد التهابی که دارد درمانگر خوبی برای بیماری های روماتیسم و آرتروز می باشد و با پاکسازی کبد جوش و آکنه را رفع می کند.

پرورش سیر در کدام استان ها انجام میشود؟

ایران رتبه ی سیزدهم جهان در تولید سیر را به خود اختصاص داده است و این امتیاز را مدیون شهرهایی چون طارم(زنجان)،دزفول،استان های مازندران و گیلان، خراسان ،اهواز، همدان، سمنان، خوزستان، هرمزگان، مرکزی، کرمان، فارس،آذربایجان شرقی و سایر نقاط است.هر چند پرورش سیرهای محلی همدان، اهواز، مازندران و مشهد از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و استان همدان در تولید سیر رتبه ی نخست در کشور را دارد.ایران سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن سیر تولید می کند و از آنجایی که سیر محصولی کم آب است که به صورت پاییزه و در اواخر شهریور تا اواخر مهر کشت می شود در کشور ما کشت و توسعه ی این محصول موررد توجه کشاورزان و تولیدکنندگان آن قرار گرفته است.

چگونگی تشخیص سیر محلی از سیر چینی

چگونگی تشخیص سیر محلی از سیر چینی خاک ها و آب های چین در معرض آلاینده های کارخانجات و پسماندهای خانگی هستند و خیلی از کشاورزان چینی از سموم غیرقانونی و مضر برای زودتر رسیدن سیر و افزایش تولید سیر استفاده می کنند.سیرهای چینی با آفت کش متیل پرامید به شدت ضدعفونی می شوند.

متیل پرامید ماده ای بسیار سمی است که مصرف آن باعث آسیب رسیدن به دستگاه گوارشی و سیستم عصبی مرکزی و یا حتی مرگ می شود.سیرهای چینی آلوده به سرب و سولفید ها هستند.

در تشخیص سیر محلی از سیر چینی باید به موارد زیر توجه داشت:

  • سیرهای چینی نسبت به سیرهای محلی ظاهری زیباتر و سفیدتر دارند.این سیرها حاوی سفیدکننده و میزان زیادی از مواد شیمیایی هستند که برای سلامتی بسیار خطرناک اند.
  • تعداد حبه های سیر چینی نسبت به سیر محلی کمتر است.
  • سیرهای چینی ساقه و ریشه ندارند چرا که با کشتی حمل و نقل می شوند تا وزنشان سبک تر باشد.
  • سیرهای محلی سنگین تر و پیازی شکل ترند در حالی که سیرهای چینی کوچک تر و سبک ترند.
  • سیرهای چینی مزه ی بدی دارند و سیرهای محلی خوش طعم ترند.

و در آخر باید در نظر داشت که هنگام خریداری سیر باید بوته ی سیر تازه باشد و مدت زیادی یکجا نمانده باشد.سیر تازه نوار سبزی دارد که از وسط حبه هایش می گذرد و سالم تر است.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت خرید سیر اسلایس شده در بازار

امروزه اسلایس های سیر خشک شده یکی از محصولات محبوبی است که در بازار های ایران و جهان به فروش می رسد. این محصولات نه تنها خواص درمانی و پیشگیری کننده سیر از بیما

پاسخی بگذارید